Cikle „Atraskite romantizmą“ norėtųsi ne tik apžvelgti pagrindinius romantizmo atstovus, bet ir paieškoti stilistikos atspindžių šiomis dienomis. Romantikai XIX a. buvo panirę į naujus ieškojimus, groteskiško meno vaizdavimą bei vertino individualumą ir mistiškumą o šie principai išreiškiami paslaptingo Britanijos grafičių, instaliacijų bei kino menininko Banksy kūryboje bei Xaviero Tapies sudarytoje knygoje anglų kalba Where‘s B**ksy? (2016).
Klausite, kodėl paslaptingas? Menininkui dar XX a. pab. pradėjus savo veiklą, iki šiol nėra žinoma nei jo tapatybė, nei gyvenimo faktai. X. Tapies rašo, kad Banksy yra mįslių mįslė. Mes įtariame, kad jis egzistuoja, tačiau negalime būti tikri. Mes nežinome ar pateikti darbai yra jo, ar kažkokios grupės, ar abiejų. Jis nenori, kad mes žinotume, bet mes tuo ir patenkinti. O visokie būdais jį (o galbūt ją? Nuojauta sako, jog ne) demaskuoti atrodo nuvalkiotai, nuobodžiai ir, tiesiog, prieštarauja pačiai, reiškinio glūdinčio Banksy slapyvardyje, idėjai. Tai nėra menas. Tai kažkas naujo ir be galo įdomu, kadangi mes netiesiogiai esame to dalimi (p. 7).
Nors Banksy paliesdamas aktualias socialines gyvenimo problemas dirba visiškai slaptai, autoriaus darbai lengvai atpažįstami. Vienas iš populiariausių ir geriausiai žinomų jo darbų – „There is always hope“, kur išreiškiamas vaikystės tyrumas bei naivumas. Piešinio svarbiausias elementas – širdies formos balionas, kuris, pagal knygos autorių, simbolizuoja vaikystės žavingumą, tačiau šis dėl stipraus, nesustabdomo vėjo gūsio skrenda tolyn, kaip ir laiko neišvengiamai atimama vaikystė (p. 18-19).
Kviečiame leidinį skaityti Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus bibliotekos meno skyriuje. Knygą iš anksto galite užsisakyti naudojantis bibliotekos elektroniniu katalogu http://ekatalogas.amb.lt/
Valstybės biudžetinė įstaiga. Trakų g. 10, LT-01132, Vilnius, tel. +370 5 262 5570, el. paštas: [email protected]
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190757755.
Komentarai